Najistotniejszą cechą i jednym z wyróżników tej metody na tle tradycyjnych jest szybkość o cztery razy większa w mówieniu i słuchaniu przez ucznia. Przykładowo podczas klasycznych zajęć z języka angielskiego biorący udział w zajęciach słyszą około 3000 słów, natomiast w naszej Szkole pada ich około 12600 na godzinę. Szybsze tempo nie tylko zapobiega znużeniu czy spadkowi koncentracji, ale też jak najbardziej zbliża do warunków panujących w życiu codziennym. Programy telewizyjne, filmy, wiadomości, piosenki, czy to co ktokolwiek „wrzucił” na Youtube wymagają od odbiorcy dostosowania poziomu rozumienia do naturalnego rytmu mowy. Minimalna prędkość rozumienia teksu dla każdego języka wymaga od nas abyśmy posiedli umiejętność odbierania i wzajemnego kojarzenia około 180 słów na minutę. Dotyczy to również naturalnej konwersacji. Dlatego tak ważne jest, aby każdy kto chce biegle porozumiewać się w języku angielskim posiadł tę umiejętność oraz przyzwyczaił się do naturalnego tempa rozmowy. Nasza metoda na to pozwala i dzięki niej w krótszym niż zwykle czasie kursant ją niemalże niepostrzeżenie dla siebie nabiera.
Dlaczego szybkość mówienia w języku angielskim pełni tak ważną rolę? Fundamentalną cechą kursów Metodą Callana jest to, że student zarówno mówi, jak i słucha czterokrotnie więcej niż by to robił na kursach preferujących tradycyjne metody nauczania. Obliczono, że nasi lektorzy zwracają się do swoich uczniów stosując tempo 210-240 słów na minutę, czyli znacznie szybciej niż w innych metodach. Powoduje to u słuchaczy wzrost koncentracji, uniknięcie tłumaczenia na język polski, a także skutecznie uniemożliwia znudzenie. Dlaczego? Odpowiedź jest prosta – kursant nie ma na to czasu i jest skupiony bezpośrednio na nauce a nie na myślach o tym, co zrobi potem w domu czy pracy. Ponadto przybliża i przystosowuje ucznia do późniejszego rozumienia anglojęzycznych źródeł przekazu. Wiadomo, że nie sprawimy by spiker czy też aktor nagle zwolnił swoją wypowiedź. Student na naszych zajęciach ma większy kontakt z językiem angielskim, gdyż usłyszy więcej wypowiedzi, a także będzie wielokrotnie więcej niż na tradycyjnych kursach mówił. Efektywnie zatem wykorzysta czas spędzony w naszej Szkole. Jednocześnie nie będzie mógł pozwolić sobie na nieuwagę, bo w każdej chwili może zostać zapytany przez lektora. Wiadomo, że z początku kursant może lub będzie miał problemy ze zrozumieniem wszystkiego, co będzie do niego mówione na zajęciach, ale dość szybko przyzwyczai się i zacznie rozumieć pierwsze słówka.
Kursy angielskiego Metodą Callana opierają się w dużej mierze na tym, że uczeń natychmiast udziela odpowiedzi, dzięki czemu unika się tłumaczenia „w głowie” poszczególnych słówek na język ojczysty. Mówienie i rozumienie w języku angielskim staje się automatyzmem, a kursant nabiera z czasem podobnej wprawy jak w posługiwaniu się językiem polskim. „Bombardowanie” angielskim sprzyja temu, że nie ma czasu na pogawędki z innymi uczniami po polsku, które są tak częste w tradycyjnych metodach nauczania języków obcych. Nie traci więc niepotrzebnie czasu, tym samym zyskuje jego portfel, gdyż dzięki Metodzie Callana, to co zwykle zajmuje studentom cztery lata, tutaj osiągniemy w rok lub dwa. Każdy może się przekonać czy to prawda, zapraszamy wszystkich chętnych na bezpłatne lekcje próbne. A jeśli nie ma ryzyka, to cóż szkodzi spróbować?
Jedną z największych zalet cechujących Callana jest to, że nieśmiałość czy początkowy lęk przed mówieniem bądź powiedzeniem czegoś w sposób nie gramatyczny jest pokonywana już na pierwszych zajęciach. Problem ten dotyczy bardzo wielu osób uczących się języka obcego. Metoda Callana w 95% bazuje właśnie na mówieniu, które polega na zadawaniu pytań i natychmiastowym udzielaniu odpowiedzi, każdy uczeń mówi już od pierwszej lekcji i to pełnymi zdaniami. Jak to możliwe? Czuje się bezpiecznie, gdyż lektor w przypadku, kiedy student nie zna odpowiedzi podaje mu prawidłową odpowiedź. Zwiększony komfort psychiczny powoduje stopniowe zanikanie lęku przed mówieniem. Każdy nasz kursant, co należy podkreślić, ma przeznaczoną taką samą ilość czasu na mówienie, co inni uczniowie w jego grupie. Unikamy zatem sytuacji zdarzającej się dość często na tradycyjnych kursach, gdzie bardziej elokwentni studenci zajmują trzy czwarte czasu przeznaczonego na konwersacje, przy czym reszta tylko w milczeniu ich słucha. U nas to się nie zdarza.
Tradycyjne kursy języków obcych skupiają uwagę kursanta na około 15 sekund każdej minuty. Pozostałe 45 sekund uczeń jest rozproszony, a to przykładowo spogląda na zegarek, a to rozmyśla o tym co będzie na obiad. W Metodzie Callana jest inaczej przez 60 sekund na minutę, czyli cztery razy szybciej uwaga ucznia jest przyciągnięta przez nauczyciela, gdyż lektor stale bombarduje grupę pytaniami i nigdy nie wiadomo, który student będzie pytany.
Wiemy jak szybko małe dzieci przyswajają język. Opanowują go z szybkością błyskawicy i niemalże od razu perfekcyjnie. Metoda Callana bazuje na naśladownictwie sposobu nauki małych dzieci. Naturalnym sposobem poznawania języka dla człowieka jest ucho – najpierw przecież słyszymy pojedyncze słówka, proste zwroty, potem je rozpoznajemy, powtarzamy, to co wcześniej usłyszeliśmy, później uczą nas wyglądu liter i uczymy się czytać, a na końcu pisać. Tę naturalną kolejność uczenia się języka odzwierciedla Metoda Callana. Najpierw studenci słuchają i powtarzają, gdyż język słyszymy (ucho), potem zaczynają mówić (usta), następnie poznane słowa odczytują (oko i usta), a dopiero na końcu piszą (ręka), gdy już opanowali rozumienie i wymowę. Dzięki słuchaniu i powtarzaniu oraz zachowaniu kolejności ucho – usta – oko – ręka kursanci uczą się w sposób naturalny i opanowują język angielski w podobny sposób, jak wcześniej w okresie dzieciństwa opanowali język ojczysty. Tradycyjne metody odwracają tę naturalną kolejność, co prowadzi do problemów z zachowaniem prawidłowej wymowy i skupia na pisemnej formie wypowiedzi a nie na mówieniu.
System powtórek oraz korygowanie począwszy od pierwszych zajęć w Metodzie Callana błędów w wymowie sprawiają, że uczeń nabiera wprawy i w prawidłowy sposób artykułuje słowa i zwroty. Ponadto nie utrwala się błędny sposób wymowy, gdyż lektor wychwytuje ją od razu i natychmiast koryguje.
Tak, powtarzanie pełni istotną rolę w procesie utrwalania materiału. Starannie przez nas opracowany system powtórek gwarantuje lepsze i szybsze przyswajanie wiedzy zdobytej na zajęciach oraz sprawia, że nie ulotni się ona, gdy kursant je opuści. Nie zostaną one także zapomniane po kilku lekcjach.
Czekamy właśnie na Ciebie i pamiętaj, że nic nie tracisz sprawdzając nas, gdyż jeśli nasz kurs języka angielskiego lub hiszpańskiego nie spodoba Ci się, w ramach oferty tygodnia próbnego dwa pierwsze spotkania bedą bezpłatne.